KÖPVILLKOR

 

HUR MAN BESTÄLLER:
På vår hemsida beställer du genom att klicka på de varor du önskar köpa. I varukorgen kan du sedan justera hur många exemplar du vill ha av respektive vara. När du är klar med din beställning, så klickar du på ”till kassa” knappen. Där kan du sedan välja det betalsätt du föredrar att använda.
Om du får problem med är du välkommen att skicka e-post till oss (order@ soundpollution.se), så hjälper vi dig.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

PRISER:
Priserna på hemsidan anges i SEK. Priset inkluderar moms. Momsen är 6% på böcker & biljetter, 25% på skivor & merchandise. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR:
Inkommen order är bindande enligt lag. Vi följer rekommendationer från Konsumentverket.
Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering av webbutiken.

SÄKER BETALNING:

Faktura
Betala efter att du mottagit varorna, betalningsvillkor 14 dagar via Qliro. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via email från Qliro till din angivna emailadress. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress/eller ”Hämta i Butiken”. Endast inom Skandinavien.

Kortbetalning

Visa eller Mastercard via Qliro. Ingen extra avgift. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt konto-/kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Direktbetalning Internetbank via Qliro. Ingen extra avgift. Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. Endast inom Sverige.

Du kan även betala med Paypal.

FRAKT:
Vi använder DB Schenker Parcel Ombud inom Sverige som levereras till ditt närmaste ombud och med full spårbarhet. Du får mail/sms när varan kommit fram till ombudet. Leveranstiden för DB Schenker är 1-2 arbetsdagar inom Sverige. Ej skrymmande leveranser skickas med Postnord brev och går normalt ner i brevlådan.

Sound Pollution har lager i Stockholm och vi expedierar din order snarast möjligt. Finns samtliga artiklar i din order på lager så skickas de 1-4 arbetsdagar efter din beställning. Är artikeln ej i lager kommer den normalt i lager igen inom ett par dagar. Om du beställer flera artiklar och någon är slut på lager så inväntas rester innan ordern skickas. Beställer du ännu ej släppta artiklar med olika releasedatum så behöver du lägga separata ordrar för att få leverans vid releasedatum, annars inväntas alltid sista releasedatum innan hela ordern skickas.

Du kan även använda ”Hämta i Butiken”. När din order är färdig att levereras får du ett mail. Då kan du hämta din beställning i vår butik i Stockholm, under butikens öppettider.

Reklamation
Har du fått en defekt/trasig produkt, fått fel produkt eller annan felleverans? Vänligen kontakta oss på [email protected] innan du returnerar varan så löser vi problemet. Kontakta oss omgående, men senast inom 14 dagar från leverans. Meddela oss ditt ordernummer samt vad som är fel med din order vid kontakt med oss.

Returen ska vara förpackat väl i emballage utöver originalförpackning och skicka alltid med följesedeln och information om vad som är trasigt/defekt/fel.

För att din reklamation ska vara giltig måste du kontaktat oss via mejl inom 14 dagar, vi återkommer till dig snarast möjligt.

Tvist
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr